Skip to content

The Story

(dit is volledig fictief maar zo krijgt u een helder beeld van GoodMatch)

“Ik stel je graag voor aan Margriet. Margriet is communicatiemedewerker van het bedrijf Hako. Hako heeft zo’n 75 medewerkers en is gespecialiseerd in interieurbouw. Hako is zich bewust van haar invloed op de leefomgeving en is sinds een paar jaar actief met duurzaam ondernemen.

Zo heeft Hako bewust water-, energie- , papier- en afvalmanagement. Het personeel wordt gestimuleerd met het OV te reizen en mee te denken over nieuwe producten. Hako is inmiddels bijna klimaatneutraal en de kantine heeft goede en gezonde producten.

Strategie
Hako krijgt regelmatig sponsoringverzoeken van maatschappelijke organisaties. Deze verzoeken passen vaak niet bij de bedrijfs-filosofie. En dat vindt Hako wel belangrijk. Liever gaan ze een duurzame samenwerking aan met een maatschappelijke organisatie.

Margriet is gevraagd hiervoor een plan te ontwikkelen. Dat betekent antwoord op de vragen: wat en wie past bij Hako? Willen we een langdurige samenwerking met één goed doel of juist een paar evenementen per jaar met meerdere organisaties?

De belangenorganisatie waar Hako lid van is wijst haar op GoodMatch.

GoodMatch
Margriet gaat naar http://www.goodmatch.biz. De website komt direct ter zake: zoekt u samen-werking met een passende maatschappelijke organisatie? Dan bent u hier aan het juiste adres.

Margriet bekijkt het demofilmpje. Door de simpele vragenlijst met doeltreffende vragen en goede keuzemogelijkheden, krijgt Margriet ook meer gevoel bij de geschikte organisatie voor Hako.

GoodMatch vindt drie passende matches. Deze opties zijn uitvoerig beschreven, maar zónder vermelding van de NAW gegevens.
“Haha, denkt Margriet, het lijkt wel een dating-site”. Als Hako partner wordt van GoodMatch, krijgt Margriet de gegevens van de organisatie. Het partnership is op jaarbasis tegen een schappelijk tarief en kan ieder moment worden opgezegd. Daarnaast biedt GoodMatch aanvullende diensten, zoals bemiddeling, conceptontwikkeling, training & coaching. Alles onder het motto: we match your choice!

Samenwerking met maatschappelijke organisatie
Hako gaat een samenwerking aan met de Bouw Foundation, een grote landelijke maatschappelijke organisatie. Als onderdeel van de samenwerking biedt Hako haar medewerkers een persoonlijk ontwikkelingstraject bij de Bouw Foundation. Margriet heeft als één van de eersten een dergelijk traject doorlopen, zo heeft ze het communicatiebeleid van de maatschappelijke organisatie meer richting gegeven en een nieuwe communicatieafdeling opgezet. Alles met ondersteuning van een coach via GoodMatch.”

Advertisements
%d bloggers like this: